سفارش تبلیغ
صبا ویژن


از یک عباس

تفاوتهای خانمها و آقایان در استفاده از SMS
نوشته شده در 88/10/19:: 7:0 صبح

sms_asheghane

 

 

دکتر پروفسور سیمیون ییتس Simeon Yates رییس انستیتوی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه Sheffield Hallam University شفیلد هالام در انگلیس است و خلاصه ای از تحقیقش - که تقریبا دو سال و نیم پیش در ماه نوامبر ???? انجام داده و هنوز هم جالب است- را در زیر می خوانید:

- مردها از کلمات و پیامهای کوتاهتر استفاده می کنند.

- مردها موقع تماس با مردها ، پیغامهای کوتاهتر  ولی در تماس با زنها پیامهای طولانی تری می فرستند.

- پیغامهای خانمها هنگام تماس با خانمها، طولانی تر از پیامهایشان به آقایان است.

- پیغامهای خانمها به خانمها، اکثرا دارای یک شروع و یک پایان و مقدار زیادی سوژه و توضیحات بین آغاز و پایان و یک به اصطلاح گپ شیرین است و سپس با ارسال بوسه و بهترین آرزوها تمام میشه. اما پیامهای مردها به مردها معمولا بسیار کوتاه، بی احساس و فقط در باره یک موضوع/سوژه خاص است.

- پیغامهای خانمها به خانمها معمولا احساساتی، تشویق کننده، و حمایت کننده است. ولی پیامهای آقایان به یکدیگر معمولا حالتی نیمه خشن و تحقیر آمیز (البته غیرعمد) و بسیار رک و جنبه شخصی دارد. اما مردها بهنگام ارسال پیام به زنها تغییر شخصیت و تغییر لحن میدهند، ژست مودبانه گرفته و پیغامشان طولانی تر و پر محتواتر می شود.

- بسیاری از پیامهایی که جنبه متلک دارند را مردها به زنها میفرستند (که البته خانمها هم اینها را به سایر خانمها میفرستند (فوروارد می کنند) که بگویند ببین این یارو ایندفعه چی برام فرستاده!). در حالیکه اکثر فحش ها و جوکهای بد را مردها برای مردها میفرستند.

- جالب اینکه بسیاری از مردم وقتی موبایلشون زنگ میزنه یا SMS میگیرند، اگر در حضور یک خانم هستند زود بهش جواب میدهند ولی وقتی یک مرد در کنارشون است بعدا بهش جواب میدهند.

- بیشتر ارتباط مردها با مردها با موبایل و SMS است اما خانمها ترجیح میدهند که بیشتر از نزدیک و رو در رو با همجنسهایشان صحبت کنند.

- خانمها (بیشتر از آقایان) ترجیح میدهند که حرفها یا پیامهای مثبت و تشویق آمیز بکار ببرند.



کلمات کلیدی : خبر، خواندنی
پیامها داغ کن - کلوب دات کام

<برای دریافت کد کلیک کنید>