سفارش تبلیغ
صبا ویژن


از یک عباس

باز هم فتوای عجیب یک مفتی سعودی درباره حجاب
نوشته شده در 88/10/17:: 7:0 صبح
یک سایت خبری عربی با انتشار بخشی از فتواهای یک شیخ مفتی نوشت : باور اینکه حکم حجاب صرفا برای همسران رسول خدا نازل شده ، کاملا صحیح است!!
به گزارش ببین نیوز، سایت خبری "ایلاف" که به مواضع ضد شیعی شهره بوده و فراتر از آن مشی ضد دینی را در پیش گرفته است، با درج فتوایی از "احمد بن قاسم بن احمد بن وافدیه الغامدی " مفتی جوان اهل سنت در عربستان که با صدور فتواهای عجیب خود بار دیگر افکار " ابن تیمیه " مفتی قرن 12 را احیاء کرد نوعی جنجال در محافل دینی عربستان به پا کرده است.
او در یکی دیگر از فتواهای جنجالی خود گفته است که آیه وجوب حجاب صرفا برای حفظ شان مادران مومنین ( زنان پیامبر ) نازل شده و عمومیت مسلمانان را ندارد.
" الغامدی " در دفاع از نظرات عجیب خود می گوید : در آغاز صدور هر فتوا با مخالفت های مواجه می شوم اما مخالفان من پس از آنکه در عمق نظرات من فکر می کنند متوجه می شوند که فتوا دقیقا منطبق بر موازین شریعت و سنت رسول خداست ! و این پدیده موجب می شود که من در عزم خود بیش از گذشته راسخ شوم!
او نظرات برخی از شخصیت های اسلامی درباره فتواهای خود را بی ارزش خوانده و آن ها را به تعمق بیشتر در قران فرامی خواند
"الغامدی" دکترای افتخاری از یکی از دانشگاه های آمریکا و مدرک دکترای دیگری از دانشگاه ملک عبدالعزیز جده دارد و ناظر فنی پخش برنامه های مذهبی در یکی از کانال های مذهبی در بورکینافاسو است و سمت های مهمی در اداره کل امر به معروف و نهی از منکر عربستان دارد.
گفتنی است این روزها شاهد فتاوای عجیب و غریبی از سوی مفتی های سعودی هستیم و رشد این فتواهای عجیب و غریب این پرسش را ایجاد کرده است که گویی تعمدی در بیان چنین فتواهای خارج از قاعده ای هستیم.


کلمات کلیدی : خبر، خواندنی
پیامها داغ کن - کلوب دات کام

<برای دریافت کد کلیک کنید>